Detektyw zapoznaje się ze sprawą. Wstępnie ocenia możliwości realizacji zlecenia, a następnie wspólnie z Klientem ustala termin i miejsce spotkania. Jeżeli jest możliwość na tym etapie wstępnie wyceni sprawę.
Podczas spotkania detektyw dogłębnie poznaje sprawę i związane z nimi ewentualnie problemy, następnie przedstawia warunki współpracy z naszym biurem detektywistycznym.
Wszystko zależy od charakteru sprawy, w trakcie spotkacie lub po spotkaniu przedstawiamy wycenę usługi detektywistycznej oraz ramowy plan działania.
Jeśli będzie akceptacja naszej propozycji zawieramy umowę, a działania rozpoczynamy niemal natychmiast.
W trakcie realizacji zlecenia, pozostajemy przez cały czas w stałym kontakcie z Klientem, informujemy o każdej istotnej informacji dla sprawy.
Po zakończeniu czynności Klient otrzymuje sprawozdanie, tzw raport z czynności detektywistycznej oraz zebrane materiały (tj. zdjęcia, filmy, nagrania audio, dokumenty, dowody rzeczowe). Detektyw prowadzący sprawę może zawsze służyć doradztwem w zakresie prawa cywilnego, oraz prawa karnego jak również może stawić się w sądzie jako świadek.